12 Ekim 2011 Çarşamba

Bir Zamanlar Anadolu'da...

Filmi gösterime girdiği ilk hafta seyrettim. Hatta bir Nuri Bilge Ceylan filmini neredeyse tam dolu bir salonda ilk defa seyrettim. Filme tek kelime ile meftun oldum diyebilirim. Oyuncuların her birine ama özellikle de Savcı, doktor ve muhtar’a şapka çıkarttım. Yani Taner Birsel, Muhammet Uzuner ve Ercan Kesal her birine ayrı ayrı hayran oldum. Yılmaz Erdoğan’ın ne iyi bir oyuncu olduğunu bir kez daha hatırladım. Nuri Bilge Ceylan’ın kamerasına, görselliğine, seyircisine sorular sorduran senaryosuna hayran kaldım. Film için birçok eleştiri ve yorum okudum ama en iyisi sanırım kadına karşı şiddeti kadın figürü bulundurmadan böylesine anlatabilmesi ve bunu seyirciye aktarmadaki başarısı üzerine okuduğumdu. Neredeyse 2,5 saat süren bu film üzerine sayfalarca yazılabilecek malzeme var ama yapılacak en iyi şey filmi seyretmekle bu masala dahil olmaya çalışmak…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder