12 Ekim 2010 Salı

KUMRAL ADA MAVİ TUNA


''ben kumralım, ama ada değilim. hiç olmadım desem yalan, ama ortalamayı almak lazım değil mi? gözlerim mavi değil ela, saçlarım ise kıvırıcık değil.

ama mavidir içim, tuna içimdedir.

madem ki tuna içimde, adalar da yüzer o halde. söylemesi bile güzel:

kumral ada mavi tuna ''

KUMRAL ADA MAVİ TUNA / BUKET UZUNER
Sayfa 74

Bu kitabı ilk okuduğumda lise de öğrenciydim. O yaşıma kadar okuduğum en güzel kitaptı benim için. Sonra yıllar geçti her sıkıldığımda,mutlu olduğumda açıp tekrar okudum. Başucu kitabı oldu. İlk bu kitapta öğrendim, aşk insana neler yaptırır, iç savaş neler yapar. Kitaptan sonra o kadar istedimki benimde bir Tuna'm olsun, bende aşık olayım. Mucize gibi oldu bu istediğim, liseden sonra hayatımda ilk aşık olduğum erkeğin adı Tuna'ydı ve ben onu Tuna'nın Ada'yı sevdiği gibi sevdim, ondan öğrenmiştim çünkü nasıl sevilir, aşık olmak nasıldır. Ama sonu hüsran oldu işte o zaman yine okudum bu kitabı elimde gerçek bir aşk ve acısı kaldı.
Kitabın şahane yazarını da unutmamak lazım Buket Uzuner...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder