15 Şubat 2011 Salı

Benim Moda'm


Uzun bir aradan sonra Pazar sabahı ayaklarım beni Kadıköy'e götürdü. Sabahın erken saatleri olduğundan boştu henüz. Ama sevgililer günü arefesi olduğundan genç sevgililer ellerinde bir demet kırmızı gülle sevdiklerini bekliyorlardı. Ben önce Beyaz Fırın'ın uzun zamandır yapmadığı ama artık hayata geçirmeyi akıl ettiği dükkanın önüne attıkları ufacık masalarda kahvaltımı yaptım.Kendi yaptıkları ekmekleri arasında dil peyniri, domates, kırmızı biber vardı; yanına da bir de sıcak çay içtim toplam 7 liraya doyurdum karnımı. Ben kahvaltımı yaptığım sırada balıkçılar martılara bir ziyafet çekti onlarda eşlik etti bize kahvaltı da böylece. Kahvaltıdan sonra düştüm Moda yollarına. Uzun zamandır yürümediğim sokakları geçerek bir de en sevdiğim sokaklardan biri olan Cemal Süreya sokağına bi selam çakarak devam ettim yoluma. Anadolu yakasında oturanlar bilirler biz biraz gün ışığı gördük mü kahvaltılıklarımızı alıp kendimizi Moda çay bahçelerine atarız. İstersek Moda'nın şahane pastanelerinden birinden alırsınız, isterseniz evden getirirsiniz. Kemal'in yeri ve ya Moda çay bahçesi gidip denize karşı oturur doyurursunuz karnınızı. Kahvaltıdan sonra bir Moda turu iyi gelir. Kahvenizi Tarihi Moda iskelesinde ya da Moda Teras'ta içebilirsiniz. İlla zincir kahve markalarından birinde içerim derseniz onlar da var. Ya da kahvaltılık taşımakla uğraşamam derseniz Moda Van kahvaltı evi ve irili ufaklı bir sürü mekan var. Biri mutlaka sizi cezbeder. Ben karnımı doyurup gittiğimden önce biraz yürüdüm Moda'da deniz kokusunu içime çektim, yelkenlileriyle açılan düşe kalka ilerleyenleri seyrettim. Sonra gazetemi aldım bir de yanına kahve oturdum öylece tek başıma; okudum, dinlendim. Öyle iyi geldi ki bu 2 saatlik hayattan çalma zamanı bana kendime geldim. Yürüyüş rotamı belirleyip döndüm Kadıköy'ün merkezine. Kitapçılara girdim çıktım, her yerde bir çılgınlığa dönüşmüş olan Kanuni ve Hürrem kitaplarına hayretle bakıp güldüm. Yeni kitaplar keşfettim, not aldım, kitap listeleri hazırladım kendime. Dönüşte de Beyaz Fırın'ın tazecik kandil simitlerinden alıp evde çayla bir güzel yedim. Moda hep iyi gelmiştir bana. Yine beni şaşırtmadı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder