9 Şubat 2011 Çarşamba

Festivalle Aynı Yaştayım / 30. İstanbul Film Festivali


İstanbul'da baharın başlaması benim için İstanbul film festivalinin başlaması ile oluyor. MArt ayının başından itibaren programın açıklanmasını bekleyerek geçiriyorum günlerimi. Doğduğum yıl başlayan bu festival ile büyüdüm aslında ben. Lise yıllarımdan itibaren her sene 2-3 filmlede olsa ucundan dahil olmaya çalıştım festivale. Çalışmaya başlayınca da iş çıkışı seanslara yetişmeyi hesaplayarak, hafta sonunu filmlere göre planlayarak katılıyorum artık. Benimle birlikte festivalde büyüdür. Artık bilet bulmak için erkenden programınızı belirleyip uzun kuyruklara girmeniz gerekiyor. Üstelik sadece film izlemek değil yaptığımız, seans öncesi, sonrası yiyeceğiniz yemek, belki içeceğiniz bir iki dublenin planı ya da vapur keyfi ile eve dönmenin verdiği zevk aynı zamanda festival. Çünkü bu 15 gün şehre dahil oluyoruz. Filmin öncesi ve sonrası ile yaşadığınız tüm anlar.
3 sene önce Yeni Rüya sineması meşhur erotik film gösterimlerinden sonra yenilenerek açılmış ve festivalin ev sahipleri arasına eklenmişti. Bir çok erkek arkadaşım için arı bir yeri olan sinemaya biz kızların ilk gidişiydi, erkeklerin ise anılarıyla buluşması :) Burada ki ilk filmimi festival dahilinde gösterilen Milk oldu. Üstelik Sean Penn'in Harvey Milk ile oscar kazanmasından sonra, filmin popülaritesi arttığı için önceden bilet almanın rahatlığı ile gittik ve gördük ki filme ilgi çok. İşte sırf bu popülarite sayesinde Yeni Rüya eski günlerini aratmayacak şekilde doldu sanırım. Balkondan seyrettik filmi. Orta yaş üstü Penn hayranı amcalar filmdeki eşcinsellerin yakınlaşmalarını ve onlara göre erotik sahnelerini görünce söylenerek terk ettiler salonu. Hiç yakıştıramadılar sanıyorum hayranı oldukları yıldıza böyle bir rolü. İşte bu ve bunun gibi bir sürü an biriktirdim ben. Bu onlardan sadece bir tanesi. 30 yaşında bir 'genç' olarak İKSV'ye kültür-sanat birikimime olan katkılarından dolayı iyi ki varlar diyorum. Festival nedir, nasıl yaşanır ne güzel öğrendim sayelerinde. Eylemlerinin çoğalarak artmasını diliyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder