4 Mart 2011 Cuma

İnternet=Yasak

Çok yeni bir blog yazarıyım ben. Geçen sene Temmuz da başladım blog yazmaya. Bu konuda herhangi bir idda sahibi değilim. Kendime göre paylaşımlar yapıyorum. Denize şişe içinde mektup atmak gibi birşey benim için. Kimlere ulaşacağını ve kimlerin okuyacağını bilmeden. Güzel olan tarafı da bu. Sizi hiç tanımayan okurlar yazdıklarınızı okuyup, yorum bırakıyor, tepki veriyor. Blogumun benim için anlamı bu. Ama son 1 haftadır olanlar egenintuzu.blogspot.com uzantılı adresimi wordpress’e taşımak zorunda bıraktı beni. Hatta bunu yaparken zorlandım çünkü çok fazla teknolojiden anladığımı söyleyemem. Blogspot’u kullanmak benim için son derece basitti. Durumun vehametini gösterir birçok eylemde bulunduk. Sosyal mecrada ciddi bir kampanya başlattık. Bir blog yazarı olarak elimden gelen desteği verdim kendi adıma. Digitürk üyeliğimi dahi iptal ettirdim. Ama Google ve blogspot yöneticilerininde durumu gerektiği gibi kontrol etmediğini düşünüyorum. Yaptıkları basın açıklaması maalesef durumu açıklamaya ve çözmeye yeterli değil. Sayfama girdiğimde kocaman kırmızı harflarle Bu sayfaya giriş mahkeme kararı ile engellenmiştir yazıyor. Bunu kabul etmek istemiyorum benim için önemli olan paylaşımlarımı bu sebeple bundan sonra wordpress’e taşımak oldu benim çözümüm. Evet bu bir kesin çözüm değil çünkü her an burası da kapanabilir. Yapılması gereken internet yasasının bir an evvel iyileştirilmesi. Ama son 15 günde gündemi takip ettiğinizde muhalif olmanız gereken onlarca konu olduğunu görüyorsunuz. Bunların en başında Kadın ölümleri var son yıllarda %1400 arttı kadın ölümleri . İnternette uygulanan yasaklar var. Basına yapılan müdahaleler var. İşsizlik var. Ülkenin zenginlerinin gitgide zenginleştiği ama yoksulluğun tam tersi oranda artması var. Buna dair kısacık bir bilgi Türkiye nüfusunun %60′ı evlerine hiç et alamıyor. Töre cinayetleri var. Koca, koca erkek köşe yazarlarının hala cinsiyet ayrımcılığı üzerine yazılan çirkin yazıları var. Liste o kadar uzun ki. Ben bilinmeyen ve az okunanan bir blog yazarı olarak tüm bunlar için muhalefet yapmaya, gördüklerimi ve beğenmediklerimi yazmaya devam etmek istiyorum. Umuyorum edebilirim… http://egenintuzu.wordpress.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder