2 Mart 2011 Çarşamba

Doğan Hızlan ile Edebiyat Buluşmaları


İKSV her ay bir defa Doğan Hızlan ile Edebiyat sohbetlerini hayata geçiriyor. Bu ay ki 01-Mart'ta İKSV Salon'da yapıldı. Konuk yazar Nedim Gürsel ile. Gürsel'in özellikle son romanı Melek, Şeytan ve Komünist merkezli 1 saat süren bir edebiyat dinletisi yaşattılar bize.
Nedim Gürsel'in bundan yaklaşık 20 sene önce yayımladığı ' Dünya Şairi Nazım Hikmet' kitabından sonra bu defa Nazım'ın hayatını merkeze almış olan bir roman.
Üç ana karakter etrafında kurgulanmış. Nazım Hikmet üzerine yazmış bir yazar, Berlin'de tutkulu bir aşk yaşadığı şarkıcı ve Nazım Hikmet'i sürgünde kaldığı yıllar boyunca ihbar eden, Stasi adına çalışan bir muhbir. Kitap hakkında çok fazla detay vermek bana göre gereksiz. Okumak ve kendinize göre yorumlamak, sindirmek, sorgulamak okuyucuya kalmış.
Ama bu sohbetlerin en güzel yanı yazarın tüm bu süreçten nasıl geçtiği, yazım süresi boyunca yaptığı araştırmalar ve romanın ortaya çıkış sürecini birebir yazardan dinleyebilmek. Son derece keyifli ve akıcı bir sohbetti. Nedim Gürsel sadece son kitabını değil Paris'te ki kariyerini, kısa öyküden nasıl romana geçtiğini, biyografi ve otobiyografi yazmanın yazar üstünde ki etkileri gibi bir çok konuda anlatımlarda bulundu. Ama en güzeli kitabın bir kaç bölümünden okumalar yapmasıydı. Galiba bir kitabın yazarından dinlemek pek keyifli.
İKSV bu etkinliği her az bir kez düzenliyor. Katılmak isteyenler http://www.saloniksv.com/etkinlikler.asp buradan takip edebilirler. Bir kez daha belirtmek istiyorum iyiki İKSV var ve biz bu vakıfla yanı şehirde yaşayan şanslı insanlarız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder