12 Aralık 2010 Pazar

Karaköy'de bir şahhane ''Lokanta Maya''



Yemek yemeyi, yeni lezzetlerin peşinden gitmeyi seviyorum. Bunu yaparken mekanları değil, şefleri takip ediyorum. Uzun zamandır yazılarını takip ettiğim bir şef var Didem Şenol. Kendisini Food∧Travel dergisinde yazdığı Mutfak Sırları sayfası sayesinde keşfettim diyebilirim. Ardından yemek kitabı geldi 'Kızınız Defne'yi Oğlumuz İskorpite...'. Yemek kitaplarına genelde içim gider zaten ama bu kitap için alana kadar gün saydım diyebilirim. Her şeyden önce ben yemek kitaplarını bol fotoğraflı seviyorum. Kullanılan malzemelerin ilk hallerini sonrada nasıl muhteşem bir yemeğe dönüştüklerini görmek istiyorum. Şef Didem Şenol bu kitabında Ege'nin o meşhur pazarlarını gezerek yörelerin kendilerine ait lezzetleri kullanarak 'şahhane'' tarifler çıkartmış ortaya. Birkaç tanesini denedim, tadından yenmediler. Çok kısa zamanda hazırlayabileceğiniz son derece lezzetli ve sağlıklı tariflerin yanı sıra uğraşmanız gereken ama sonunda yemekten ve yedirmekten mutluluk duyacağınız tariflerde var. Kitabın ''Mezeler ve Atıştırmalıklar'' bölümleri benim gibi yemek yapmaya başlamış olanlar için harika. Kolay tariflerle, şahane lezzetler ortaya çıkarıyorsunuz ve güveniniz sarsılmıyor. Yemek yaparken bu önemli sanıyorum, yaptığını yemeğe güvenmek. Bu bölümlerden favorilerim; Közlenmiş patlıcanlı ve tulum peynirli tost, Tahinli közlenmiş patlıcan salatası, Zeytinyağlı çağla, Kızarmış pembe patatesler. Bu liste böyle uzayıp gider aslında. Sonuç olarak kitaba bayıldım. Ben tam kitapla aşk yaşarken, Didem Şenol'un Karaköy'de Lokanta Maya'yı
açtığını öğrendim; sadece okuyarak ve tariflerini uygulamaya çalışarak hayranı olduğum bir şefin yemeklerini tadabilecektim. Didem Şenol Lokanta Maya'dan önce Dionysos Hotel Kumlubük'ün şefi olduğu için Lokanta Maya ilaç gibi geldi.
Lokanta Maya ( http://www.lokantamaya.com/ ) Karaköy'de. Pazar günleri hariç her gün hizmet veriyor. Perşembe, Cuma, Cumartesi günleri akşam 23:00'e kadar diğer günler, 17:30'a kadar açık. Günlük olarak değişen, hem sağlıklı, hem de lezzetli şahane bir menüleri var. Ayrıca her ay bir Pazar brunch yapıyorlar. Ben öğlen yemeği için gittim, Biralı Çıtır Sebzeler, Mücver, Salatalıklı yoğurt sos ve Pekmezli ayva tatlısı yedim. Her biri birbirinden özel ve güzel lezzetlerdi. Şef Didem Şenol son derece güzel bir mekan ortaya çıkartmış aynı zamanda her biri birbirinden güzel şahane yemeklerine bayıldım. Maslak da bir plaza insanı olarak keşke bir şube de buraya açsa diye dua ediyorum belki olur. Yolunuz Karaköy'e düştüğünde ya da sırf Lokanta Maya'da yemek yemek için bile düşürebilirsiniz o ayrı yemek yiyebileceğiniz, yeni, tertemiz, harika yemeklerin olduğu bu mekanı da ekleyebilirsiniz listenize. Afiyet Olsun :)

1 yorum:

  1. bu kitabı alıp almama konusunda kararsızken bakalım nette okuyanlar neler yazmışlar diye baktığımda bir siz çıktınız:)) teşekkürler paylaşım için

    YanıtlaSil